LÄSA!

Igår bakade jag till foten värkte. Två sockerkakor med äpple och två smulpaj. Är inte sams med ugnen så de blev lite... degiga... men det var gott, särskilt sockerkakan med kanel! Men vackra blev de inte. Är förvånad över vilken tid det tog. Sen gjorde jag fläskfilé med hackade jordnötter och banan till middag. Kvällen ägnade jag åt barnmössor. Hade stickat två som jag inte gjort tofsar och knytsnören till, men det gjorde jag nu (utom en tofs som jag inte hann innan läggdax).
 
Idag vaknade jag riktigt låg. Hade skitont i foten och det är för jäkligt att inte hormonsprattet ger sig utan tilltar istället. Hela semestern! I got the message att jag skulle ta det lugnt redan när foten gick sönder, behövde verkligen inte resten!

Men det är bara jag som blir bitter om jag ska sitta och sura över det en hel dag. Kände inte för att handarbeta så jag förlorade mig i en bok som jag köpte på Hundmässan i höstas, släpat runt länge men ännu inte vilat ögonen i, Lexikon i Hundspråk av Andes Hallgren... det gjorde jag nu:

                                 

Den var fantastisk! Lika spännande som matrevolutionen som ställer allt "vi vet" på ända och ger en ett nytt sätt att tänka. Bamse är ingen aggressiv problemhund utan han är helt enkelt osäker på människans signaler. Kunde jag ha honom lös skulle han antagligen själv fixa sina "issues" vad gäller andra hanar, men iom att jag håller så hårt i kopplet då han gjort "utfall" så blir hela situationen aggressiv. Nu ska jag fortsätta läsa Kontaktkontraktet av Eva Bodfält.

Styrkt av mina nyvunna kunskaper tog jag en promenad med honom och han fick nosa på allt han ville. Idag fanns ingen anledning till "gåfot"-träning med mina tre ben (inkl kryckan) utan han fick roa sig med att gräva och bada i dikena. 

             

Vi träffade Kasper oxå så de fick skita ner sig ihop.


Bilder från i höstas

Nej, nu ska jag göra klart sista mössan och börja på en ny babytröja... Bilder imorgon kanske...

Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja det är fasen vad lite man vet när allt kommer kring, den boken aknske även jag skulle investera i..jag köte en om klickerträning nu, den verkar också väldigt intressant :-)

2011-08-23 @ 21:53:27
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Snurran

Ja det är fasen vad lite man vet när allt kommer kring, den boken aknske även jag skulle investera i..jag köte en om klickerträning nu, den verkar också väldigt intressant :-)

2011-08-23 @ 21:55:49
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Annika Sjöberg

hej jag har tidigare varit inne och kommenterat dina underbara tröjor med pippi på tänkte fråga vad du tar för att sticka en sån till en treåring alternativt vad du vill ha för en kopia på mönstret????snälla du svara för min lilla dotter har fått pippi på pippi och älskar henne så hennes mamma är lite desperat över såna här underbara ting Tusen tack //Annika

2011-08-24 @ 07:42:42
Postat av: Katarina

jag är numera " sams" med min ugn efter att hudtomten var här och bytte min termostat.

Bakade ju after konstans alla regler, å ändå blev det inte bra.. Visade sig efter att jag köpt en termometer att min ugn ej höll rätt temperatur.



2011-08-24 @ 18:37:30
URL: http://morsaneokay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0