Lycka kan liknas vid...

... att själv få bestämma över tingens ordning. Kanske framförallt i det lilla. När middagen är klar och jag packat frågar jag min man och min son om vi inte ska stanna över natten. Jag känner mig trött och modfälld, Janne ska hursomhelst inte åka hem förrän imorgonkväll, men Jens kanske hade planer? Nej, det hade han inte. Så jag vilade en liten stund innan jag tog tag i disken och ringde Bekki för att kolla att inte hon deppar ihop om inte mamma kom hem. Det gjorde hon inte... så nu blir vi kvar. Det blir till att gå upp tidigare än vanligt imorgon, men absolut inte i ottan. Klockan 11.00 ska jag vara på jobbet så det är gott om tid att åka hem, slänga in allt i hallen, packa en väska och så. Känns skönt att få starta pigg och fräsch imorgon och slippa åka hem och harva när man känner sig... modstulen liksom.

Jens och Janne har fortsatt med den blivande förlängningen av vardagsrummet och det blir så SNygGT!


                      

Kvällen är ljum. Igårkväll satt vi ute med våra gäster till halv 11. Himlen var klar och när fladdermössen tog sina lovar över tomten gick vi ut allihopa på gräsmattan så vi kunde se dem tydligt mot den mörknande himlen. Det är en sort som bara är lite större än sparvar, jättesöta, påminner om kolibirierna på Kalles julafton. Sen hämtade Janne lyktor med värmeljus så satt vi och tittade upp mot stjärnhimlen och letade olika stjärnbilder. Det blev en härlig avslutning på denna semester. Nu känns den lite förlängd bara för att vi blev kvar härnere och det känns gott. Janne och Jens har åkt in till Strängnäs för att köpa groggvirke efter ett gott dagsarbete. Jag tänkte nog duscha och tvätta håret, dels så jag slipper tänka på det imorgonbitti och dels för att jag kan bara fantisera om hur mitt hår, med all hårspray, ser ut imorgonbitti när jag sovit på det. Mm, viss spänning tänker jag vara förutan :O)

                    

Nu blir det väl ingen blogg på några dagar. Släpar ingen dator med mig på kickoffen så vi hörs på onsdag, kära vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0