Att knyppla en hålsöm!

Ja, det går ju inte. Men om man har knypplat en spets finns det flera olika sätt att montera den... och att montera min låååånga uddochstad på en fyrkantig linneduk med hålsöm tror jag blir skitsnyggt om man bortser från nybörjarfelen. Hela dagen idag har mer eller mindre gått åt till att vika fåll, fålla, göra hörn, sy hålsöm och sy fast spetsen, ändå har jag jobb kvar imorgon.


Vika

                            
                             Nåla hörn och sy


Klippa fåll i sydda hörn

                       
                          Vända hörn


Pilla upp en tråd

                    
                      Sy hål!


Så här himlans snyggt blir det när man syr hål!

                            
                             Nåla fast spetsen


Sy fast spetsen i hålen med mera hålsöm

                       
                        Spetsen till hälften isydd

Imorgon tror jag att jag blir klar med den. Men det blir sällan som jag planerat så det får bli som det blir. Ikväll hade jag tänkt "rita på kartongen", men jag orkade inte så jag knypplade några rapporter på korallen. Vi får se vad som händer imorgon. Jag TROR att jag gör klart mönsterpappen och denna montering, men man vet inte. Varje dag är ett äventyr!

       

Nu är mina jordgubbar med mjölk slut. Bröt ner några chokladrutor i tallriken oxå. Livet är härligt och nu lockar sängen!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Men oj vad snyggt det blir, hade ingen aning om att det var så man gjorde hålsöm :-D

2011-06-30 @ 08:38:27
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Visst är det kul att lära sig nya grejer!

2011-06-30 @ 23:40:46
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0