Ingen åska...men ett scrappingförsök :O)

Efter långpromenaden imorse, dammsugning, diskning och toastädning satt jag i flera timmar vid köksbordet och försökte bena ut plugg-anteckningarna. Paulus dit, Johannes dit, årtal, brev, ords betydelse. Vad säger Paulus om eskatologi och vad betyder det att Johannes evangelium är hög kristologi? Vad är didache och har jag förstått gnosticism och doketism rätt... och vad är skillnaden. Yeeezzezzzz... och inte vet jag om jag pluggar på rätt saker, men jag har gått igenom det fröken sa på sista tentagenomgången. Nåväl.

Halv fyra tog jag ett längre brejk, duschade och åkte in till Strängnäs. Mjölk och kaviar var slut. Dessutom var jag hysteriskt sugen på pizza. Regnet som hotade med några stänk mitt på dagen drog snart bort utan att släppa ifrån sig fukt, oväsen och svalka... och hettan var förödande för en överhettad hjärna. Hittade ett vykort som jag tänkte inleda min scrappingbana med. Ett student-tåg drog genom staden och det blev glass till mjölken och kaviaren (hoppsan).



Hem och dela pizza med Bamse, sen gick vi ut en 40-minuterspromenad genom varierande natur. Stekhet landsväg och myggig skog...


Maria Special                                                  ... fågelstickers och ett vykort

När jag läst igenom alla mina anteckningar och försökt memorera dem satte jag mig med vykortet och några av fynden från igår.

Resultatet blev:
           

Inget speciellt... men det var himla skönt att pilla med nåt en stund. Präskrag-spetsen klippte jag blommorna ur, tog två av mina frivolitetsfjärilar i matchande färger och så hittade jag stickers med fåglar på bokhandeln, en fick boa i trädet nedanför Strängnäs domkyrka som jag klistrade fast på ett ljusblått ark. Föga professionellt, men det var himla skönt att göra nåt annat. Helt fel lim har jag, men jag ville inte satsa på nåt dyrt eftersom jag väntar på startpaketet hemma... Denna lilla, hm... scrapping-grunka får bli en naiv lovsång till Strängnäs. Me love little town.

Nu ska jag sluta fåna mig. Ska surfa in på Fejjan och sen sätta mig med virkningen eller stickningen eller broderiet eller frivoliteterna. Vi har bara 27 grader inne ikväll så jag borde kunna handarbeta en stund, virknål eller brodyrnål... eller stickorna.. eller skytteln... äh, får se...


                              varför känns det som om jag inte gjort nåt idag? tur att jag skriver blogg!

Kommentarer
Postat av: Ia

Här är blå himmel och sol, inte en droppe regn har fallit här idag men det skulle vara behövligt!!!!



Du är duktig Du som fixar och grejar, tänkte också försöka scrappa förut men kom nog på att det fanns andra som var bättre på det och det är ju Du ett bevis på :P

2011-06-08 @ 20:49:37
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Lisa-olsi

Det blev ett jättefint kort,

dina fjärilar pryder sin plats.

Gott med "köpepizza", det blir det här idag.

Ha det gott // Lisa

2011-06-10 @ 07:04:28
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jättefint scrappat kort, du är duktig! Jag tycker också om att pyssla och gör numera de flesta födelsedagskorten själv.



Kram

2011-06-16 @ 20:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0