Cala D'Or

Nu uppdateras inte min blogg sá jag kan lãsa den hãrifràn, fàr se om ni kan lãsa och om jag kan lãsa sjãlv hemifrán sen. Men bloggarna sparas i arkivet :O)

Det har varit lite av ett ãventyr att áka med Janne denna gáng. Han brukar ha hundra % koll men nãr vi skulle áka ner i fõrrgár hõll vi inte pá att komma med fõr hans pass gàr ut idag!!! Men han fick áka pà kõrkortet! Igár nãr vi solade kãnde jag helt plõtsligt en vãlbekant doft av cocos... dá har gubbskrãllet gátt och smort in sig med Hawaian dark tan... pá vit hud! Han blev inte dark tan kan jag sãga, han ser vãrre ut ãn en kokt krãfta! Och vilken sveda sen! Detta pá bara 30 minuter. Han har anvãnt den fõrr men aldrig pá osolad hud sá han hade ingen aning om att effekten kunde bli sán. Tur att jag fick in honom i duschen efter 30 minuter, annars hade det vãl blivit sjukan idag.

Sá idag har vi gátt in till Cala D'Or centrum och shoppat. Jag har kõpt mig en svart vãska med guldbokstãver och guldõdlor, en annan mindre vãska med skosnõren, en fotlãnk med õdlor och ett par hjãrtglasõgon. Onõdigt men Janne ville att jag skulle shoppa loss lite. Jag hatar ju att shoppa, men alla dessa õdlemotiv gõr t.o.m mig sugen.

Vi har aldrig varit pá Mallis fõrut sá vi har inga preferenser, men vi har blivit vãldigt fõrtjusta i Cala D'Or. Det ãr mest pensionãrer och barnfamiljer hãr sá det ãr vãldigt lugnt och det passar oss perfekt! Vi bor lite utanfõr stadskãrnan och fõr att ta sig dit máste man passera en eller ett par vackra hamnar (man kan gena om man vill alltsá). Vattnet ãr grõnt, blátt eller turkos och det ãr lugnt och fridfullt. Det ãr inte turistsãsong ãn sá jag vet inte hur det kommer se ut om nágra veckor, men nu ãr det underbart.

Rapporter hemifrán ãr typ att ni har lika varmt som vi och att Bekki blivit jagad av en mordisk humla size enorm. Hãrligt att dessa djur bõrjar dyka upp, dá ãr det sommar pá riktigt ju!

Hm, nu ska jag prova att spara och uppdatera. Och gá och lãgga mig vid poolen en stund.

Over and out <3

Kommentarer
Postat av: NettAnn

gottigt värre för er.högsommar här med 25 plus i dag.Humlorna har jag döpt om till boing 737 or... ENORMA jumojets!

Har varit på mallis och om vattenparken finns kvar så ta er dit.Där finns roliga papegojor o tama sjölejon!Jag var i palma då men magaluf o palma nova har underbara stränder!må bäst!

2011-05-09 @ 19:29:17
URL: http://livetienparadoxx.blogspot.com/
Postat av: NettAnn

gottigt värre för er.högsommar här med 25 plus i dag.Humlorna har jag döpt om till boing 737 or... ENORMA jumojets!

Har varit på mallis och om vattenparken finns kvar så ta er dit.Där finns roliga papegojor o tama sjölejon!Jag var i palma då men magaluf o palma nova har underbara stränder!må bäst!

2011-05-09 @ 19:30:06
URL: http://livetienparadoxx.blogspot.com/
Postat av: guggelutt

Hej Nettan. Vattenparken finns kvar, men vi ãr sá lángt frán Palma man kan komma pá Mallis.

Haha, Boeing 737, det ska jag meddela Bekki ;O)

2011-05-10 @ 15:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0