Nattuggla

Sitter man här och ugglar igen då... Åkte från landet på förmiddagen, hem gå igenom tentan och skicka den... sen gick luften ur mig. Monica och jag skulle gått på bio, men det blev inte av. Har mest legat och slöat, lagat middag åt Janne och mig, när han gick ner och vilade inför nattpasset satte jag mig vid TVn. Kände inte för virkningen så jag slog frivoliteter istället (inte frivolter, det hade jag inte orkat om jag så fick en miljon...). Det blev 12 små fjärilar som antagligen får nytt hem hos Olsi. Kul med omväxling!

               
                De röda, gula och en vit är kvällens fix :O)

Janne bad mig fota smultronen. Vi har smultron växande överallt i trädgården, men Janne har vartefter plockat plantor och satt dom utanför ett av våra sovrumsfönster... det växer ff smultron överallt, men det kan man ju inte få för mycket av! Passade på att fota jordgubbslandet oxå. Plantor vi satte på ett annat ställe förra året och plantor vi fått av en arbetskompis av Janne.


Smultron

                  
                   Jordgubbar

Och apropå inget annat så låter jag mig frestas av scrappingens värld... verkar hur kul som helst. Det enda jag åstadkommit i den vägen nånsin är ett fotoalbum jag gjorde när jag praktiserade på Ersta Rehab för typ 10 år sen. En liten present till pappa på Fars Dag vill jag minnas. Ett embryo av talang för konsten??? :D



Nej, nu får jag sluta sitta här och uggla, det kommer en dag imorgon oxå... den har redan börjat förresten!

Må väl därute!

Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Vilken trevlig fjärilsbild, vackra :)



Det är ju en kanonbra början på din

scrapbooking, albumet är jättefint, kul.



Fint och gott med smultron.



Kram

2011-05-31 @ 01:31:06
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: Anna

Fantastiska fjärilar! Jag virkar en väska till min kollega och på den vill jag fästa små fjärilar som dekoration, vill du dela med dig av ditt mönster?
Mvh, Anna
[email protected]

Svar: Hej Anna! Fjärilarna är inte virkade. Kan du slå frivoliteter? Isåfall googla på frivoliteter mönster fjäril så kommer denna upp. Det var det första mönstret jag fick när jag började kurs så den går att få tag i lite överallt på nätet. Lycka till! Gunilla
Guggelutt

2013-06-07 @ 03:57:39
URL: http://www.pysselnabon.blogspot.se
Postat av: Anna

Nu såg jag att du svarat på min fråga - tack! Jag har aldrig provat frivoliteter men kanske är det nästa pyssel att prova på. Fjärilarna är verkligen fina :) Ska googla lite :)

Svar: Gör det. Jättekul!
Guggelutt

2015-01-08 @ 09:17:14
URL: http://www.pysselnabon.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0