Vid poolen med Bibeln

Min ambition var att hinna lãsa hela Nya Testamentet medan vi ãr hãr...ãn ãr det inte kõrt. Idag har vi legat vid poolen i fem timmar. Jag lãste hela Matteusevangeliet i sõndagskvãll pá uteplatsen medan Janne lág i solfrossa. Idag har jag hunnit med Markusevangeliet och halva Lukas vid poolen (sen ãr det en massa brev efter Johannesevangeliet oxá), men gav upp nãr "de tyska ligisterna" dõk upp. Det ãr en familj med vattenpistoler och i fõrrgár roade sig fadern att spruta en strále rãtt upp i hãcken pá mig. Jag var pá vãg att skrika át honom, men sá tãnkte jag att han inte skulle ha det nõjet eftersom jag var ensam just dá och de var tvá familjer i full "lek". Kul att spruta vatten pá feta tanten... jaja, men ni ska banne mig inte ha nõjet att jag vrálar oxá, tãnkte jag och látsades som inget hãnt. Idag var det bara ena familjen och den ca treárige sonen skrek i hõgan sky fõr han tyckte inte alls det var roligt att bli nersprutad av sin "lekfulle" far, leken tog slut ... men nãr morsan nu efter en timmes lugn gav sig in i leken tãnkte jag att fem timmar i solen kan rãcka.

Igárkvãll át vi gott inne i nãrmaste byn, det gõr vi nog ikvãll oxá. Ska vila frán solen en stund och virka lite kanske. Har virkat lite pá kvãllarna, broderiet med indianflickan ãr oxá med... ska gá "hem" och kãnna efter ... och jag ãr inte klar med Lukas ãn.

Skõt om er dãrhemma i sommarvãrmen <3

Kommentarer
Postat av: Marianne

Sköt om er också och var rädda om varandra! Kramar

2011-05-10 @ 15:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0