Irritabel lördag

Jojo, nu har jag gjort bort mig igen... men men, jag står för det jag sagt. Efter en sen eftermiddagspromenad hittade jag bonden på vår gräsmatta. Han brukar komma över och klippa den med sin åkgräsklippare och det är vi så tacksamma över. Han gullade med Bamse och frågade hur det var med foten, och den är ju bättre... "men jag är så irriterad, det har kört två fyrhjulingar med fyra småungar fram och tillbaka här över 20 gånger i eftermiddag", sa jag, "och ungarna kan inte vara över 10 år heller, och fort kör de och Bamse blir galen varje gång"... det visade sig vara hans systers barn + kompisar från Stockholm och minst en av dem hade fyllt 12. Tur att jag hann säga att jag inte normalt är särskilt lättirriterad, men idag har jag faktiskt varit det! Jag tycker ungar ska ha kul och vilka ungdomar skulle inte älska att åka runt på 4-hjuling hursomhelst. Tydligen hade de fått göra en bana i bondens hage, men jag kan ff iof inte fatta varför de måste köra dit och hem 20 gånger på en eftermiddag. Jag får väl skylla på hormoner och jobbstart och så har jag försökt läsa teologisk etik samtidigt som Bamse fått fnatt varje gång ungarna brummat förbi. Jaja, hoppas jag är mindre irritabel imorgon, det är ju bara jag som lider av det.
                                                                                             

Som sagt, jag har försökt läsa lite teologisk etik, men oxå premiärdiskat i vårt nya kök och börjat plocka in lite porslin i nya skåpen. Det kommer bli skitfint, men det är lite kvar: spis och väggar t.ex. Ragnar har varit ute hela dan och jag har gjort iordning hans höga bur som han haft hos Linnéa under vår semester och sen dess skramlat runt i min bil. Skönt att få bort den ur bilen så jag kan fälla upp baksätena oxå.


Vårt nya fina kök!

                             
                                
                                  Och här ligger vårt gamla kök i en stor trave!


Så här ser kaklet ut Janne köpt idag

                 
                  Gästrummet är barrikaderat av sånt vi ska ha kvar... men inte i gästrummet sen då.

Jens har ringt från Weeze, de har 25 grader varmt och musiken pumpar ut från 5 scener, de har skitkul (som om jag ens behövde säga det?). Han skickade en bild i eftermiddags från deras camping...det går ju inte att ta miste på vart grabbarna kommer ifrån. De blev förstås snabbt kontaktade av andra svenskar :-D

                     

Nej, en stund med stickorna kanske? Lite TV? Vi får se. Janne har åkt till jobbet och jag ska väl kolla hur Bekki mår ikväll :O)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilket jättefint kök! Hela huset blir toppenfint!

2011-09-11 @ 12:36:25
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: åsa

jättefint kök ju

2011-09-11 @ 16:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0