Kungsör

Vilken skum hamn detta var, jag kan inte bestämma mig för om jag tycker om den eller om jag tycker den är läskig. Igårkväll här vi lagt till i gästhamnen kom tre par unga människor med två amstaff och skrålade lite, sen satte de sig att fiska. När jag gick ut kvällsnaden packade de ihop och åkte hem tyst och hänsynsfullt. Vid midnatt började Bamse skälla hysteriskt. En man stod på bryggan med en svart plastsäck och jag började fundera på om jag sett ett par avsnitt för mycket av Efterlyst... men imorse kom jag påatt han stått vid färskvattenslangen så han hade nog en vattendunk i sin plastsäck... Lite senare på natten vaknade jag av att ett gäng ungdomar började bada i regnet. Det var livfullt och glatt men efter en stund började de gräla högljutt... Hela kvällen igår och större delen av dagen idag har människor flanerat förbi gästhamnen som ändå ligger lite avsides. Flera gubbgäng verkar ha sina tillhåll här och orkar de inte gå ur bilen så parkerar de bredvid varandra och sitter och ropar till varandra genom öppna fönster. Bilar åker förbi inne på hamnområdet, turister och bofasta flanerar förbi med barn och hundar, men vad både Janne och jag reagerat på är att varenda kotte verkar ha koden till gästhamnens dusch och toaletter så därinne har det varit en livlig trafik trots att vi bara är två båtar i hela gästhamnen.
 
Bilden är visserligen från Örebro gästhamn, men utsikten är typ densamma. Segelbåten slussade ner
med oss igår och har oxå valt att stanna här.
 
För min del har dagen bestått i knyppling. 13 uddar har tagit nästan hela dagen. Bara 20 kvar nu  av ca 57-58 stycken:O) På sen eftermiddag gick Janne, Bamse och jag upp till centrum och handlade lite. Jag broderade en liten stund som omväxling innan jag började med middagen, räkmackor! 
 
Imorgon funderar vi på om vi ska åka till Strängnäs eller stanna här. Jag ska hursomhelst hem med tåget för jag ska på inskrivningssamtal på tisdag inför op 4 sept, sen får vi se vart jag tar tåget tillbaka för att hitta båten med Janne och Bamse igen på tisdagkväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0