Fast i 12 månader!

Mässa och morgonmöte, sen kollade jag igenom högen om det tillkommit nåt akut under ledigheten, fixade med några smågrejer, sen åkte jag till Itrim i Enskede. De skulle ha Öppet Hus idag och då oxå bjuda på startavgiften, därför var jag ivrig på att komma dit. Fick prata med en kvinna om viktminskningsprogrammet... men det skulle bli dubbelt så dyrt och man binder sig ju för 12 månader. Kändes bättre att börja med motionen och sen uppgradera medlemskapet senare. Jag vet ju egentligen allt om viktiminskning efter mina resor i bantningens värld... och det lite torftiga stödet man skulle få för dubbla priset kändes inte värt det i nuläget, för då måste jag vara mer motiverad känns det som. Nu ska jag börja med att bygga upp lite muskulatur och öka blomgenomströmningen i muskler och leder för att slippa värken, tänkte jag. Det blir steg 1... så får vi se om jag kommer vidare. Tränade 30 minuter gjorde jag iallafall och nu på kvällskvisten börjar träningsvärken krypa fram

                                          

Kom tillbaka lagom till sopplunchen, hade glömt matlådan hemma så det passade perfekt. Jobbade undan telefonsamtal och annat fram till klockantre-mötet och därefter möte med en frivillig som vill engagera sig. Kom ifrån jobbet strax efter fem.

Hämta Bamse, äta upp matlådan och sen upp till kapellet för knyppling. Har inte hunnit de jag tänkt, men så är det titt som tätt. Har ju haft annat att pyssla med. Nu gjorde jag klar "vasen" och började på en ny "vas" i andra färger och med annan botten. Kul att experimentera!



Bekki hade tagit fram semmel-bullar och vispat grädde när jag kom hem. Mumsfilibums. Sen ut en prommis med Bamse. Jag har börjat öka på kvällspromenaderna igen. De blev ganska korta under köldperioden och Bamse fick ju både magsjuka och förkylning, sen har de fortsatt vara korta. Nu längtar jag efter att isen ska försvinna från gångbanorna så man kan GÅ!

Säng nu! Imorgon väntar nya äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0