Ingen vilodag i knypplingsland!

Nej för tusan! Här lyser flitens lampa från arla morgonstund till sen kväll. Vaknade tjugo över åtta, en skön sovmorgon, kom till kurslokalen strax efter nio och då satt alla mina kursare där och knypplade så flitigt! Vadå vilodag? Här jobbar vi hårt! Jag började med att knyppla av Latmasken...
 
Söööööt :O)
 
Det betyder att analysmomentet är helt klart. Från att analysera en spets, rita mönster, pricka och knyppla. Det har gått bra, tror jag.
 
Inte hur jämt som helst, men ändå!
 
Fortsatte dagen med att att snygga upp runt mitt röriga bord, plocka bort överblivet garn från pinnar mm och sen försöka sätta upp den grova varianten av Vättersnipan...vilket blev en oväntat stor utmaning. Förutom lunch på pizzerian höll jag på mellan halv 12 till halv fem (i den tiden ingick oxå att spola på knyppelgarn 31 par + 3 pinnar) innan jag upptäckte att anledningen till att det inte gick att få paren jämt ut berodde på att jag satt in ett par för mycket på fel ställe. Det innebar alltså att jag inte hade pinnar så det räckte i andra ändan! Jag surnade till och klippte bort paret och satte in det rätt. Får försöka dölja misstaget på nåt fiffigt sätt för jag bara vägrade knyppla baklänges och börja om! Sen hann jag nästan en hel snipa till klockan 22 då jag bröt upp.
 
Den är svårsträckt, det går sjögång i både skrovet och seglen medan havet är så slätt och fint så :-/
 
Lite skillnad på spetsgrovlek! Från finaste tyll i egyptisk bomull till grovt linne
 
 
Nu har kvällen passerat med en magnifik solnedgång. Jag har smaskat i mig mina jordgubbar och ser fram emot en skön natts sömn! Sov gott <3
 
          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0