Knyppel- och kalashelg!

En lugn och skön helg efter en tuff arbetsvecka.
 
Igår satte jag igång att knyppla svart spets, det har jag varit sugen på länge. Två mönster har jag valt att prova med först - Korall och Pyramidudden! Så här blev resultatet:
 
 
 
Jag tycker de blev urläckra! Undrar vad jag ska hitta på härnäst!
 
Sen har vi varit på 1-årskals idag. Jennifer fyller 1 år i veckan och det firades hos farmor idag. Spike som blivit 3 månader kom, och Jennifers farmor hade en 6 månader gammal collie... de hittade varandra förstås!
 
 
Den härliga helgen är slut! Nu väntar en ny spännande arbetsvecka, hoppas jag :O)

Kommentarer
Postat av: maia höög

Så roligt att se dina knyppelarbeten. Många av mönstren känner jag igen. Brudkronan t ex knypplade jag i orange för många år sen. Fick lära mej knyppla av storasyster på 50-talet. Jag var nio år då.
Men om du nu knypplar så mycket, varför inte göra halsband? Då kan man göra så många man vill och växla mellan olika plagg. Den första övningen "Kattfoten" kan man göra i många olika färger, kolla på min hemsida "staloknyppling" (googla på namnet). Fram för textila smycken, tycker jag. Och använd DMC Effect om du vill ha "bling-bling". Ger jättefina effekter!
Vänliga hälsningar!

Svar: Tack för tips!
Guggelutt

2012-09-07 @ 14:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0