Fjärde kursdagen

Den utlovade bilden på övningsspets 2, ca 2 cm bred och kanske 2 dec lång
 
Idag knypplade vi fram till lunch, efter lunch gick vi på spetsutställning i slottet! I år ställer Nordiska mueet, Liljewalchs och Waldemarsudde ut spetskonst i Stockholm... OCH slottet i Vadstena (sen har lilla spetsmuséet alltid en ny utställning varje år här i Vadstena). Spetskonst på slottet var jättehäftigt! På väg dit var övergångsstället smyckat med Viggen:
 
Här kommer ett axplock av allt som fanns att se:
Det lilla korset är frivolitet och det har jag gjort flera ex av, kul att se det även här!
 
Modedocka från 1500-talet            Fru de Geer, 50-tal                      Mode a la 2012
 
Närmast: En likadan brudkrona jag gjorde till Linnéa - Stjärnbåge
 
Stjärnhimmel
 
Den tovade mattan blev jag helförtjust i. Knyppling i ullgarn och sen tovad!
 
Knyppling i glas                                                Barnen hade sitt eget utställningsrum
 
Vimplar i foajen
 
Kommer ni förbi Vadstena - gå på Spetskonst på slottet!
 
På vägen tillbaka till kurslokalen smet jag in till frisören och bokade en tid för hårfix nästa vecka. Det behövs!!! Tittade in¨på djuraffären oxå:
Vättern låg som en spegel!
 
Min utsikt idag har varit denna:
 
Jag har hunnit ytterligare en bit på mina snödroppar i tyll a la high chaparall :O)
 
Sista bilden blir kvällsolen över Vättern! Nu ska jag knyta mig för att orka ännu en fantastisk dag i Knypplingsland!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0