Mors Vila

Nu sitter jag ett par mil utanför Linköping på en gård som heter Mors Vila. Ska vara här över helgen och måla ikoner, temat är Änglar.



Vår ikonlärare hade ställt ut en skylt vid vägen så vi skulle hitta in till det underbara huset.

                               

Jag hade inte gjort det jag skulle innan jag åkte ner, dvs slipa plattorna vi fixade en söndag i februari samt teckna upp dem, så efter lunchen var det det första jag gjorde.


Ärkeängeln Mikael upptecknad

                      

Klockan nio avslutade vi målardagen med en andakt i det underbara andaktsrummet. Ljusen formar Frälsarkransen. De andra satte sig att måla en stund till men jag mår inte helt bra så jag gick upp på rummet och ringde Janne. Jag har kört hans bil hit och det krånglar så jag vet inte hur vi ska få hem den. Men det tar vi på söndag eller så. Regnet öser ner... och jag hoppas att morgondagen ska bli bättre än idag.

 
Ärkeängeln Mikael och en skyddsängel in vardande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0