Nunotovning och barnbarn

Satt väl uppe lite försent igår för det var trögt att komma upp imorse, trots att jag hade sovmorgon... men efter dusch och när jag och djuren fått frukost plus Bamse fått en kort morgonpromenad i snöstormen så gav jag mig av till Studieförbundet Vuxenskolan i Huddinge för en endagskurs i nunotovning. Tina hade "efterlyst" sällskap och jag var ganska snabb att nappa för tova har jag aldrig gjort. Det var pilligt, det var tungt och det var fantastiskt roligt!


Först läggs sidenet på bubbelplast, sen läggs ullfibrerna tunt ovanpå

                                
                                   Ovanpå ullen kan man dekorera med tex sidenfibrer...


Jag dekorerade ena hörnet med andra ullfiberfärger

                             
                              Sen stänkte vi rikligt med såpavatten över alltihopa ...


....och rullade runt våra kvastskaft.... Sen fick vi rulla dem i en timme för att bråka ihop
siden och ull.




Så var det krympningsmomentet. Mer såpavatten och sen byka sjalen ordentligt..


Så här fina blev min och Tinas sjalar. Gröna tjejer!


                       
                          ... och så här fina blev Annikas och min.

Vi var sammalagt 8 tjejer och ingen gjorde som nån annan, alla valde väldigt olika färger och det var jättekul att se de färdiga resultaten. Tinas man hämtade upp henne och de bjöd mig på fika i centrum.

Jag hann hem och prata lite med Janne innan Linnéa och godisarna dök upp, de ska sova här inatt. Janne har lagat middag, vi har ätit och fikat, nu håller Linnéa på att natta dem och jag ska ut med Bamse. Imorgon ska jag barnvakta dem en stund...


Foto från bowlingfesten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0