Kitsch!

Var "tvungen" att fota en disktrasa som legat i personalrummet ett tag. Vet inte vem som gjort den men det var efter en diskussion om utsmyckning och kitsch. Jag tycker den är urkul! Och nu har den börjat användas oxå:

                 

Denne "någon" har ju lagt ner en hel del jobb på den, även om det var menat som ett skämt.

Mitt besök imorse lämnade ett sent återbud så jag gjorde lite annat istället, skrev protokoll och ringde för en konfidents räkning. Klockan 11.00 mötte jag upp Su utanför Högdalskyrkan för att gå på språkcafé. Har länge tänkt gå dit, men dels har måndagar inneburit terapi för mig och efter det har jobbet bara tickat på. Nu var det sista för terminen så jag gick dit, helt enkelt. Det var jättekul! Jag hann med fyra bord och pratade med folk från Irak, Thailand, Eritrea, Guinea Bisau, Afganistan och Somalia. Det var verkligen en enorm blandning. Dessutom kom en tjej i folkdräkt och pratade om just folkdräkter, vilket oxå var jättekul. Men Su och jag var några minuter tidiga så vi smet in på en butik som ska läggas ner, Su har tidigare köpt krukor där och nu köpte hon upp resten av dem de hade på lagret. Jag förälskade mig i nåt vansinnigt... en minifontän! Den var rejält nedsatt så jag föll för frestelsen!

             

Snacka om kitsch! Men jag står för det! Jag har en underbar lampa som jag köpte i Örebro för många år sen. Svårplacerad och superläcker! F.n står den i djurens rum... och jag misstänker att min lilla fontän hamnar där oxå när Janne kommit hem från Mallis :O)



Köpte med mig räksallad från fiskdelikatess-butiken och jobbade på ett par timmar. Sen tog jag bilen och körde upp på baksidan av affären Su och jag var inne på tidigare och hämtade upp alla hennes krukor + min kitschiga fontän och åkte hem till henne. En kopp thé och lite skitsnack innan jag hämtade Bamse och åkte hem. Lagade skagenpanna och åt för fort och för mycket, mår illa... tror jag ska titta lite på TV ikväll, det var länge sen nu.

Sist lite bilder på mina darlings som jag inte fotar lika ofta som Bamse och Ragnar:


Blue Moon och Solero

                              
Esmeralda

...nej, lite TV och stickning tror jag... innan jag ringer Janne och kollar hur de har det på Mallis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0