Tjejmetet

Vilken härlig dag! Den började egentligen igår. Efter jobbet gjorde jag en ordentlig omgång korv stroganoff för Linnéa och hennes familj kom på besök. Jag hade lovat att Ängla och Thyra skulle få sova över så Linnéa skulle få en chans till sovmorgon. Ängla och Thyra vaknar ofta tidigt medan Meija kräver sitt men vaknar senare. Och så skulle vi ju allihopa till Tjejmetet i Djurgårdsbrunnskanalen idag.
 
Meija 3 månader
 
Ängla och Thyra var som vanligt jättegoa när de är med mormor. De tittade på film medan jag kollade kollektivtrafik, bäddade, diskade och packade, men jag fick inte gå ut sista promenaden med Bamse förrän de somnat, sa de. Jag fick kolla igenom alla tänderna att ostbågarna var ordentligt bortborstade och sen gick vi ner för att bädda ner alla gosedjuren. De somnade fort och sov gjorde de hela natten. Kvart över sex imorse började de prata men låg lydigt kvar på madrassen till klockan ringde kvart i sju.
 
Bamse höll ett vakande öga över flocken hela natten.
 
Det var inga problem att få ordning på allt imorse. Frukost, promenad och packningen var ju klar. Så gav vi oss av. Vi mötte upp Bekki i Rågsved och Sandra vid buss 69 vid Sergels Torg. Där var oxå Bella och Justin, även Kina, en "gammal" vän från Lunarstorm-tiden träffade vi där. Det är hon som under flera år berättat om Tjejmetet, men först i år kom vi iväg! Tack Kina!
 
Bamse åker kommunalt för första gången... han var lite orolig...
 
Vi hämtade ut våra fiskegrejor. Om man anmält sig och betalat före 1 augusti så skulle man få ett rosa metspö och det fick vi. Monica var tvungen att stanna hemma för hon fick feber igår, men jag hämtade ut hennes spö ändå, det var ju betalt tänkte jag. Det var kul att se alla rosa metspön som sträckte sig ut över kanalen. Linnéa kom dit med Meija efter en stund. Thyra fick första fisken och det tyckte inte hon var lite läskigt så Linnéa fortsatte fiska åt henne. Justin och Bella fick flest fiskar. Jag fick en! Men det nappade när Linnéa höll i  mitt spö då jag skulle hjälpa till att maska på ett annat spö... Och Bekki var dagens hjälte för hon var den enda som vågade knäcka nacken på fiskarna vi fick upp. Jag tror Bella oxå skaffade sig modet vartefter tiden gick.
 
Vi hade en groda i vår maskburk! Han fick löpa!
 
Var det så här att meta? Den var allt lite läskig!
 
Bella och Justin fick flest fiskar!
 
Jag fick nog den minsta... min enda oxå för den delen...
 
Trassel trassel.... och rätt var det var satt Meija själv!
 
Invägning
 
Utlottade tröstpriser
 
På väg hem
 
Mormor försöker stjäla en puss av bajsloppan
 
Verkligen en härlig dag! Och så jätteroligt att familjens alla tjejer + killar under 12 år kunde komma med. Synd att Monica blev så sjuk, men det blir nästa år igen, eller hur!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej,
Jag har skrivit en kommentar i ditt inlägg om pippitröjan...
vet inte om du ser det,är inte super haj på olika bloggar och på hur de fungerar :-)
H/Åsa

2013-09-03 @ 20:51:55
URL: http://sturkas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0