Bamse ...

En av de värsta dagarna i mitt liv! Bamse fyller tre år idag och det har vi inte firat. Han ligger på Bagarmossens djursjukhus med leverinflammation.
 
Bamse tre veckor
 
Bamse och hans mamma
 
Bamse och hans föräldrar
 
 
Igår fick jag åka in med honom akut på morgonen igen. Efter blodprover och röntgen blev han inlagd och idag har jag bara väntat på besked. Ett levervärde var inte ok, buken spänd men det satt inte fast något i tarm eller så. Jag ringde på morgonen och då hade han varit ok under natten. På fm ringde vet och hon sa att de ville göra ett ultraljud på magen för han var så spänd. Nu på em fick vi bekräftat att han har en leverinflammation och han har fått antibiotika, leverunderstödjande medicin och antioxidanter. Svarar han bra på medicinen får han komma hem imorgon, annars behöver de göra en biopsi på levern. Jag är fortfarande jätteorolig, men jag gråter inte lika mycket längre...
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Stackars Bamse och stackars er, känner så med dig. Ens fyrbenta följeslagare betyder så oerhört mycket för en. KRAM <3

2013-03-18 @ 17:14:44
Postat av: Maria

Men fy Gunilla <3 Tänker på dig/er.. Vet precis hur ont de gör när dom är dåliga,,, massa kramar Maria med lejonen och taxen

2013-03-18 @ 17:51:28
Postat av: Lizz Genborn

Usch, jag gråter också när jag läser om stackars lilla Bamse här. Det är fruktansvärt att behöva lämna dom hos veterinären. Hoppas verkligen att han är fullt frisk igen snart. Och en stor varm kram till dig också Gunilla, du lider nog mer än Bamse gör.

2013-03-18 @ 18:49:12
Postat av: Annika

*Kramar om* Hoppas det går bra, så jobbigt när djuren är sjuka..

2013-03-18 @ 19:17:28
URL: http://finkan.blogspot.se/
Postat av: Linnea

Lille fis vad tiden har gått fort. Håller tummarna för att han får komma hem idag <3

2013-03-19 @ 08:22:21
Postat av: Phadren

Nu kom jag in i bloggen - via Facebook.
Hälsa Bamsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0