Och så gick fredagen

Ikväll har jag lite huvudvärk. Det är mycket sol och mycket pollen just nu och då kan det bli så. Dagen har varit underbar. Började med en långprommis ner till Oxtorp medan gubben åkte till sopstationen, sen gick jag ut på gärdet för att kolla om det kommit några salamandrar... och det hade det! Tre stycken såg jag, trots att det låg is över delar av diket. Två stora salamandrar - hanar i lekdräkt och så en liten. Grannen har varit hos oss och fikat och sen gick hon och jag ut på gärdet igen för att se om fler salamandrar dykt upp när solen började värma, men då såg jag bara en liten. Nu blir det nog täta besök ditut.
 

Dessutom, på vägen till diket så kom Sorgmanteln flygande igen på samma ställe som förra gången. Den är otroligt vacker!
 

Eftermiddagen har egentligen bara gått. Janne har åkt för att jobba kväll och jag har pluggat lite kritisk reflexion på norska och pratat i telefon med en kompis som pluggar i Italien.
 
Hoppas tabletten verkar snart, jag tror jag ska lägga mig vid TV:n. Snart ska jag ta ut Bamse och göra tidig kväll, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0