Bästa rehabiliteringen!

Har handarbetat intensivt i två dagar. Igår var det virknålen för hela slanten. Jag tog upp de fula klunsarna och gjorde "african flowers" i en bättre färgharmoni. Janne blev förtjust i dem och tyckte jag kunde virka ihop dem till en gardin till sovrummet som döljer rullgardinen när den är upprullad. Jag får fundera lite på saken, har aldrig sett virkade mormorsrutor som gardin men varför inte bli den förste? Lite klumpigt med tanke på garnkvalitén, men... ja vi får se... Jag kan tänka mig att virka nån tunnare gardin i annat fall.
 
 
Kvällen bjöd på en makalösa färger vid solnedgången över trädtopparna.
 
 
Imorse fortsatte Janne att gräva och gjuta plint till bodarna. Han kom in och visade mig små fynd han gjorde i groparna. Små söta bäbisar! Jag blev genast mycket bättre till mods. Djur är rehab!
 
Vem vill inte ha en padd-bäbis vid frukostbordet? Eller en underbart söt lite kopparödlebäbis?

Idag åkte jag först in till Strängnäs och köpte mer garn till mormorsrutorna "african flowers" samt ost och aioli till räkafton imorgon. Sen har jag suttit ute och knypplat. Handarbete är rehab!
 
 
Janne skulle åka förbi brädgården på vägen till kvällspasset så han stack redan på förmiddagen men hela helgen kommer han vara hemma. Det ska bli riktigt skönt att ha honom i närheten, det har varit så otroligt tomt när han har jobbat så mycket extra denna vecka. Nästa vecka har jag sett till att boka upp mig på massa skoj för att slippa höra självömkans demoner.
 
Värma på middag kanske? Och jobba lite med virknålen? Knypplingen har jag lagt ner för ikväll. Jag håller på med min analysspets "Lågorna" och har nu nästan gjort klart den bit jag vill ha i bomull - drygt 8 cm. Vill ha ungefär en rapport kvar när jag spolar på nytt garn i lin eller silke för att vara "varm i fingrarna" när jag börjar knyppla den i nytt material. Sen har jag planer på att rita om och sticka upp den grövre på prespan, för jag vill ha på en gardinkappa i min handarbetsbod, inte fullt så tunn...
 
Livet är gott! Och det vet man bäst när man upplevt det motsatta. TACK för all support! Det har varit ovärderligt!
 
                                            
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0