Åter i Oslo

En lång småtråkig dag. Gick upp halv åtta, vi gjorde oss klara och så skjutsade Janne mig till tågstationen i Strängnäs. När jag gick av i Södertälje fick jag sällskap av en dam som hörde att jag skulle på samma tåg som henne när konduktören blippade min biljett, hon skulle till Karlstad och jag till Oslo. Vi hann avhandla en hel del, från terrorister till tågpriser och antalet barnbarn (det var barnbarn hon skulle besöka i Karlstad) innan tåget kom. Vi satt inte bredvid varandra på tåget så jag ägnade resan åt att läsa kurslitteratur. En varseblivning om otryggheten som kommit till Europa - gränskontrollanter gick igenom hela tåget och ville se ID på samtliga efter vi passerat norska gränsen. Tåget blev 25 minuter sent in till Oslo men för min del spelade det ingen roll, jag hade gott om tid att hitta St Katarinahjemmet efter att ha tagit metron till Majorstuen.
 
 
Jag vilade en liten stund på rummet, sen gick jag ut på stan för middag. Det blev en favorit i repris -  Pad Thai med plastgaffel på Chilli Thai vid Metro Majorstuen.
 
 
Sen gick jag runt omgivningen en stund, fotade kristallkronorna som nog är nån sorts julpynt...
 
 
 ... och köpte lite choklad på närbutikskedjan Kiwi.
 
 
Nu tänker jag plugga lite till innan jag gör kväller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0