Bonita springs

I tisdags gick vi upp 3.30 på Connect hotell på Arlanda, frukost 4 och bussen gick 4.30. Hujedamig så mörkt och kallt och tidigt! Planet gick 6.30, vi landade i Düsseldorf 8 och planet till Ft Myers gick 9.50. Vi landade på Ft Myers kl 13.55 lokal tid efter 10 timmar i luften. Min kusin satt och väntade på oss i vänthallen  efter att vi fått passera id-kontroll två ggr, en gång i maskin vilket refuserades då våra fingeravtryck inte fanns i amerikanarnas databas, nope, vi har ju inte varit här förut. Vi var rätt pömsiga efter en lång dag i luften så vi tillbringade kvällen i och vid poolen. Härligt!
 
 
Vi har börjat vår vistelse här med shopping. Jag har fått höra att det finns billiga kläder i stora storlekar i Amerikat så våra resväskor innehöll bara några få ombyten. Orkanen Matthew nådde inte så här långt västerut, men det har blåst en hel del och varit mulet även om temperaturen legat runt 30 grader hela tiden, så shopping blev perfekt. Onsdag och torsdag blev shoppingdagar och jag hittade massor av kläder, mest toppar och koftor, men oxå byxor och skor. Vilka kvaliteer och vilka priser! Min kusin har stenkoll på vart vi kan göra fynden, och vilket tålamod! ... Ett bra smakråd är hon oxå, vilket är tur för mig som har smaken i baken. Vi har handlat på Sam's, Ross', sketchers, soma and you name it! God mat har vi ätit på Arby's, Crab shack och Flatbread inn bl.a. Crab shack och Flatbread inn hoppas jag vi kan återkomma till!
 
Räkor, vitlöksbröd och potatismos på Crab shack
 
Sharkbite-toppen är köpt här men nallen får vara kvar...
 
 
På fredagen jobbade min kusin så Janne och jag tog det lugnt vid poolen hela dan. När hon kom hem på em åkte vi till hennes jobb där jag köpte en väska och i grannbutiken hittade jag höga stövlar. Så läckra! Lugn kväll hemma med hemlagade räkor, bakpotatis, sweet potatos och vin.
 
 
På kvällarna går vi långpromenader med lilla söta Chimmy, 13 år.
 
 
Igår åkte vi till Naples och gick på djurparken där. Alligator-informationen  och möjligheten att få mata ibis var stort för mig.
 
 
Det är lite knepigt att lägga in bilder via mobilen. De går inte att förminska så storleken bli knäpp, men jag hoppas ni håller till godo ändå.
 
Kram på er ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0