Båtstopp 3 - Norrviken

Inatt fick vi sova i lugn och ro i Gräddö. Till att börja med kluckade det lite om fören men vinden la sig under natten. Efter dusch och morgonpromenad inväntade vi mina föräldrar som vi fikade med på café Kvarnudden mitt över viken från Gräddö gästhamn. Därefter tuffade vi över till Vätö och blev uppmötta av min kära kollega i Norrviken. Här har vi promenerat hundar, ätit och druckit gott, pratat massor och haft supertrevligt!
 
Fia badar frivilligt! Är hon inte klok, undrar Bamse
 
Nu ligger vi i ett platt Norrviken. Ragnar har varit ute för två otrevliga överraskningar idag så jag ska kolla honom noga imorgon. I förmiddags när vi skulle gå iväg till Kvarnudden kom en vindil och han blåste av min axel, men det gick bra. När vi skulle tillbaka till båten lindade jag in honom i min tunika så vinden inte fick tag under hans vingar. Ikväll åkte botten ur buren när vi skulle ombord på båten i mörkret. Nu är han ju aldrig på burbotten, men det var några otäcka sekunder innan vi hör honom säga "gonatt gonatt" uppe i hörnet på sin bur. Vi blev nog mer skärrade än Ragnar!
 
Nu snarkar hundar och make och jag skall oxå intaga en sådan position!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0