Knypplar på

I runda slängar 11-12 timmars knyppling idag också. Njuter i fulla drag. Det är så skönt att glida ner vid knyppeldynan och låta alla tankar vila. Koncentrationen hålls vid nålar och vridningar. Bara den som själv är fast i knyppelträsket kan förstå vilken ro det ger. Ro och mersmak.
 
 
 
Två pauser idag. Lunch vid tresnåret och en inspirerande föreläsning vid sex. Eftersom jag inte har någon aptit, känner varken smak eller hunger så får jag gå på blodsocker. När jag blir yrslig går jag och äter men det blir typ frukost och sen lunch, sen får det vara. Det är jobbigt att äta när inget smakar. Jag tror det kommer att gå över när jag kan skippa Cocillanan. Den innehåller ju lite morfin och jag tror det är den som orsakar både aptitlösheten och magkrångel, men allt det där är av underordnad betydelse när jag slår mig ner vid knyppeldynan.
 
 
Det har varit ganska kallt idag, men Vättern bjöd på en fin solnedgång. Dock inget som liknar de första kvällarnas solnedgångar, men ändå.
 
Empiren och boendelängan på Folkhögskolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0