PoolhĂ€ng mm 😎

 
En hÀrlig dag vid poolen, mer Àn sÄ blev det inte idag... men halv fem tog vi en taxi upp till Tsunami memorial park och tittade pÄ patrullbÄten som spolades 2 km upp pÄ land vid tsunamin 2004. Den lÄg en km utanför kusten sÄ sammanlagt 3 km for den ivÀg av vÄgens kraft. Man förstÄr proportionerna nÀr man har gÄtt eller Äkt hela vÀgen frÄn havet till memorial park.
 
 
Klockan fem trÀffade vi Linneas barndomsvÀn M med pojkvÀn och son vid Anchan restaurant. De ville lÄta oss smaka pÄ nÄt mer genuint thailÀndskt.
 
Vi fick börja med en riktigt hot lax-shot. RÄ lax i kryddig lag med bl.a chili och citrongrÀs.
 
 
Sen blev det blÀckfisk, blÄ nudlar, soppa, flÀsk, curry mm. NÀr man Àter med vÀnner i Thailand bestÀller man in en massa gott och delae allt  med varandra. Jag provade allt utom blÀckfisken...
 
 
Efter den fantastiska maten fick vi skjuts till Fat Shark dÀr vi intog nÄgra drinkar. NÀr M skulle hem med lillpojken överraskade han med att ge mig tvÄ smÀllkyssar, en pÄ vardera kinden. Han var fascinerad av mitt halsband, en segelbÄt i silver jag köpte i Mariehamn 2015, och vi hade tidigare rÀknat bÄtar i pappas bar, men att fÄ ett sÄnt kÀrleksfullt farvÀl hade jag inte vÀntat mig. Janne och jag gick hem medan Bekki och Freedy dröjde sig kvar... vi fÄr höra imorgon om det blev nÄn lady boys-show. ThailÀndarna verkar stolta över sina otroligt vackra ladyboys!
 
Nu snarkar Janne gott. Imorgon Àr det uppstÀllning till frukost kl 9.00!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0