Knyppling i halvtid 📍

IkvÀll har vi haft en galet vacker solnedgÄng. Ett foto kan inte Äterge fÀrgerna. Kan bara sÀga: Magiskt!
 
 
Det har inte ”hĂ€nt” sĂ„ jĂ€ttemycket idag. Jag har knypplat Nypon. Trasslade in mig ordentligt i analysen och fick inte trĂ„darna i nyponet att komma ut rĂ€tt i blomman. Jag visste att jag gĂ„tt in med fel antal par i vardera sidan av nyponet men tĂ€nkte rĂ€tta till det i nyponblomman men jag gick bet. Gick efter nĂ„gra timmar och frĂ„gade en kursare som gjort analysen och fick hennes beskrivning ... och det var inte konstigt att jag gick bet pĂ„ nyponet för den följde inte alls gĂ€ngse regler. Knypplerskan hade löst problemen vartefter se kom och det Ă€r vĂ€l inget större fel i det. SkitsvĂ„rt att se detaljerna i finknyppling och som helhet Ă€r spetsen jĂ€ttefin. Nu kom jag iallafall loss i övergĂ„ngen mellan nypon och blomma och funderar pĂ„ om man kan göra pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt. Det vore ju kul att göra en arbetsbeskrivning som följer Sally Johanssons regler, men det kommer jag inte hinna denna vecka. Imorgon Ă„ker vi till Linköping + styrelsemöte pĂ„ kvĂ€llen och pĂ„ fredag Ă€r det Stora Knyppeldagen sĂ„ det Ă€r nog fĂ€rdigknypplat för min del. Det blir hemlĂ€xa.
 
 
Till lunch blev det fish and chips och till middag fick jag sĂ€llskap till pizzerian. Min skĂ„nska knyppelkompis och hennes man kom med fyra  knyppeldynor som ska fĂ„ nya hem. Staden har oxĂ„ börjat pynta sig inför Stora Knyppeldagen! JĂ€ttekul att gĂ„ och titta i skyltfönstren 😃
 
 
Men nu: Godnatt vĂ€rlden 🌍
 
Trackback
RSS 2.0