Fina dagar på Sudret 🐏

På kvällen efter begravningen i onsdags tog vi färjan över till Gotland för att umgås med goda vänner. Vi anlände Visby vid midnatt och Vamlingbo vid halv två på morgonen. 
 
8 mil från Visby står det på milstenen
 
Var är rabbi?
 
På promenad

Skörd
 
Älskar denna bild på humlan full med pollen i stockrosens mitt. 
 
Vamlingbo kyrka
 
Vi har mest tagit det lugnt, pratat mycket, hjälpt till med småsaker i trädgården, och ätit gott. Jag har tagit recept på squash-kaka och squash-plättar.  Jag älskar squash men steker dem oftast i panna eller ugn, dessa rätter ökar utbudet till både lunch och gofika.
 
 
Fredagens plätt-lunch intogs vid stranden följt av ett dopp.
 
 
Lördagen bjöd bland annat på utflykt till Hoburgsgubben...
 
”Utan snus i tre dagar försmäktar jag på denna ö...” sa Pippi Långstrump i den här grottan
 
... saffranspannkaka...
 
 
... och ett kvällsdopp.
 
 
Imorgon lämnar vi Sudret, men inte Gotland.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0