Natthamn Västerås

Egentligen hade jag planer på att röja i Ugglebo denna helg, men vackert väder utlovades så vi bestämde redan tidigare i veckan att vi skulle dra ut på semesterkänslan och åka ut på sjön.
 
Gula pärontomater och gula körsbärsplommon 🍐🍅🍒🍈
 
Vi tog en lugn morgon för Bamse var orolig inatt och jag var ute och gick med honom vid fyra-tiden på morgonen. Vi plockade ihop våra pinaler, jag plockade gula pärontomater och körsbärsplommon från egna odlingar för att ta med. 
 
 
Så bar det av. Västerås stod på menyn. 
 
 
Vid framkomst gick maken och köpte mjukglass med saltlakritsströssel medan jag kokade kaffe. Sen tog vi en promenad upp till centrum för att köpa frukost till imorgon.
 
Härligt när gammal bebyggelse får leva vidare sida vid sida med den nya
 
Ikväll hade vi nära till krogen - Mälarkrogen!
 
Klockan sex träffade vi vänner vid Mälarkrogen åt supergott och hade supertrevligt. Himla bra koncept att spinna vidare på!
 
Gravad sik med wasabikräm, halstrad röding och marängpaj = 375kr p/p 👍
 
Nu har vi tagit kvällspromenaden tillsammans och kryper i koj... troligtvis sista natten på sjön för i år. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0