En tisdag i februari

Jag hinner inte knyppla så mycket för egen räkning just nu, men det är väldigt roligt att få lära ut hantverket, både i min kurs hemma och i den på jobbet.
 
Måla en ikon för egen räkning hinner jag dock. Det ska plockas fram och bort, kokas kaffe och diska, gå runt om småprata... men på tre timmar hinner man mycket. Och dessutom skulle det kännas väldigt konstigt att bara gå runt och hänga över axeln på folk.
 
Eftersom det blev lite mycket pigment i manteln i första strykningen har jag idag fått prova att ljussätta tvärtom. Istället för att måla de ljusa partierna ljusare målar jag de mörka partierna mörkare. Om ljussättning är svårt så är mörkläggning ännu svårare 😆
 
Efter förmiddagens kurs plockade jag iordning och åt lunch i den tomma matsalen - kyckling, mangold och äpple.
 
 
Sen blev det mässa, möte, telefon och samtal innan jag rusade iväg, hämtade två hundar och en dagisfröken. Idag fick hundarna mani/pedikyr och Bamse en vårfrilla.
 
 
Big Bang Theory och Solsidan får avsluta dagen 👏🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0