Båtlogg dag 4 - Rassa Vikar, Nynäshamn

Först måste jag nämna gårdagens otroliga solnedgång över norra hamnen på Öja. Jag satt och stickade och trodde dagen var typ slut när genom regndimmorna något som såg ut som guldklot träffade grannbåten som var större än vår. NU, sa jag till Janne, nu ska vi gå ut! Det gjorde vi och det ångrade vi inte!
 
Fyren Landsort i natten, liksom en padda... och nybakade frallor från fiket till frukost. De levererades till båten kl 8.00!
 
 
Idag tog vi sikte på Nynäshamn, men Janne ville visa mig Rassa Vikar strax före Dragets kanal, och här fastnade vi. Vilket ställe!
 
 
Vi är förstås inte ensamma om att tycka det, under hela eftermiddagen har det vällt in båtar här. En segelbåt la sig precis bredvid oss och drog tamparna över Bamse så jag fick hålla upp dem, hundarna hade precis fått tuggben för att hålla sig lugna under förtöjningen... Jag gav upp och lyfte ombord alla grabbarna på båten.
 
 
I övrigt har vi bara myst och mått gott. Vi har badat, vi köpte rökt sik, jordgubbar, glass och bullar av två grabbar som kom förbi. Googlade på deras företag och det verkar vara några unga människor som startat eget, en archipelago food boat! 
 
 
Nu förväntar jag mig inget mer av dagen. Lite stickning medan mörkret faller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0