Båtlogg dag 6 - Svartskär, Ornö

Det är hårt att leva på sjön 😁 Vaknade illröd, med vattenblåsor i ansiktet, huvudet och ena handen. Jag tog en promenad med grabbarna till Utö kyrka medan Janne gick till hamnen och köpte mer Utölimpa och solskyddsfaktor 30 till mig!
 
Vovvarna väntade så duktigt i vapenhuset
 
Man måste ju försöka, men de är inte precis samarbetsvilliga...
 
Efter att ha pratat lite med båtgrannarna tuffade vi iväg. Vi hittade en alldeles egen liten kobbe, Långkobben, längst ut i kustbandet öster om Fjärdlång nära Ornö, där vi njöt dagen. Jag har nog en släng av solsting så jag låg en stund i ruffen och bälgade i mig mängder av vatten, sen var jag hyfsat återställd igen.
 
 
 
Efter några solrika timmar gav vi oss av för att söka natthamn. Vi la oss först i Finnskär, men vinden kantrade och vi hamnade i lovart. Vi flyttade oss några hundra meter mitt emot Svartskär. Här blir det bra 💕
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0