Båtlogg dag 7 - Aspö

Idag låg vi kvar vid kobben mittemot Svartskär hela dagen. Vaknade tidigt av solen och värmen... och innan klockan blivit 10 hade jag varit i vattnet 2 gånger. Satt en stund på däck och virkade men fick dra mig undan.
 
 
När kvällen nalkades bestämde vi oss för att åka till Aspö och makens mamma ett dygn tidigare än planerat. Batteriet till kylen orkar inte längre och behöver laddas upp ordentligt. Vi har ju varit utan landström sen Öja...
 
 
Vi försökte stanna till på vägen för att fixa middag men det var för hett ute på det helt vindstilla havet. 
 
 
När vi kom fram till Aspö och höll på att förtöja drabbades jag av ett kraftigt illamående. Det är nog nåt åt solstingshållet iallafall... blötte ner min tröja när anfallet gått över och vilade i ruffen efter stekt bacon och extrasaltade ägg. Fryser och svettas om vartannat, men vi hade en trevlig stund ändå med makens mor och helgbo till en fin solnedgång.
 
 
Nu har vi gått kvällspromenad till ångbåtsbryggan.
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0