Fölvaka 🐮

Nyss hemkommen efter nÄgra fina dagar med en barndomsvÀnninna ligger jag utstrÀckt i en fÄtölj och gÄr ner i varv. Vi hade planerat en roadtrip söderut, till bland annat MÄlerÄs, Skarhult och havet, men vi fick stÀlla in dÄ ett av hennes ston inte fölat Àn. NÄ, maken skulle jobba sÄ jag tog grabbbarna i bilen och Äkte upp till henne för att fölvaka.
 
 
Vi har haft jÀttetrevligt. Hundpromenader, hÀstgos, besök i nÀrmsta stad och mÄnga lÄnga sena samtal. 
 
HĂ€stmys 💕
 
Vi hittade en nostalgiutstÀllning - 60-talsinspirerad
 
Fikatajm! Vaniljbakelse, hallon/lakritstÄrta, blÄbÀrsmoussebakelse och apelsinrulle! Vi plöjde en stor del av det mysiga fikets bakelser.
 
Vi bodde ovanpÄ stallet med utsikt över ridhuset
 
TrÀkyrkan mitt i stan var frÄn 1800-talets slut 
 
Nope, inga hÀstbÀbisar!
 
Idag shoppade vi loss. Min kompis hittade en otroligt vacker snidad trÀhÀst och jag tvÄ knypplingar och en lampa. De ligger kvar i bilen för jag Àr rÀdd att snubbla och tappa glasskÀrmen i mörkret.
 
”Avskedet” av Wideen. Snidad ur ett stycke...
 
KÀndes sorgligt att Äka dÀrifrÄn ikvÀll. Ingen fölning och vi har haft sÄ himla trevligt. Men sommaren kommer fortsÀtta med mer ledighet och nya Àventyr, sorgliga och roliga...

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0