Husbilslogg dag 10 - Ljusterö

Vaknade kl 10!!! Maken hade varit ute med hundarna vid sextiden men sen gått in och somnat om. Efter lunch på uppvärmda pizzarester skjutsade jag makens moster till Norrtälje sjukhus för att kolla gipset hon har för brutet båtben i handen.
 
Det bästa matte har hoppar upp på frukostbordet ❤️
 
Tavlan sitter på ortopedkliniken på Norrtälje sjukhus. Gedigen, inte sant?
 
Inget gjordes, det bara tittades på gipset, återbesök om tre veckor.
 
Vi åkte till Flygfyren och handlade innan vi åkte hem.
 
 
Vi ringde från färjan så maken kunde sätta på kaffe till vårt nybakat fikabröd. 
 
 
Vi hjälptes åt med middagen, grillad rostbiff och nyupptagen potatis. Jag har aldrig behövt tänka på hur svårt det är att leva ensam med en hand. Hon kan inte skära maten på tallriken eller öppna en burk kattmat. Nu har maken fixat gräsmatta och buskar, jag har skurit upp pyttipanna på middagens rester och plockat bort vissna blommor samt så har vi handlat förnödenheter en enarmad kan klara, tex skivad ost... 
 
 
Ikväll har jag stickat klart de blå sockorna och gått långpromenad med make och hundar.
 
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0