Och så en tisdag...

Livet trampar väl bara på så här mitt i terminen. Svårt att hitta på klatschiga rubriker...
 
 
Var på jobbet en stund före halv nio och plockade fram för ikonmålningen. Min Maria blev klar förra gången så idag målade jag över hela ikononen med ett lager äggula. Nästa gång ska hon vaxas! Jag hade med mig mina två ängla-ikoner som jag började med under en ikonmålarhelg i juni 2012. Har jobbat med dem vid ett par tillfällen även senare hos fina ikonmålarvänner, men lite var kvar ändå. Jag hann klart dem med, målade över även skyddsängeln med ägg men ärkeängeln Mikael får jag ta nästa gång, min sista gång, för texten hann inte torka riktigt.
 
 
Jag hoppas och tror att det blir ny kurs i höst. Jag hoppas även kunna få till en kvällskurs oxå. Jag har fått flera påringningar så intresset känns stort. Och som med alla andra verksamheter där man jobbar med händerna är det nära till de livsnära berättelserna.
 
Eftermiddagen bjöd på personalmöte och besök, kom från jobbet närmare halv sex så jag skippade både handling och långkok eftersom det blev så sent (dagis stänger 18.00) vilket blev till förmån för virkningen. 
 
 
Det gäller att ligga i för jag köpte många dyra nystan organic cotton och man får bara lämna tillbaka inom fjorton dar! Vill inte heller ha mer garn liggandes i skrymslen och vår!
 
Ny dag imorgon. Lönesamtal och frissabesök står på menyn 👩🏼👩🏻‍🦰👩🏻‍🦳🤑🤑🤑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0