IkonmĂ„lartisdag 🖌

Det blev en sÄn dÀr kvartöverfem-morgon igen. Eftersom jag plötsligt blivit sÄ kvÀllstrött Àr det inte svÄrt att somna, för vakna tidigt gör jag visst vare sig jag behöver eller inte.
 
Var pÄ jobbet strax efter Ätta och fixade iordning för morgonens ikonmÄlargrupp. sÀtte lite rödfÀrg pÄ Marias lÀppar och bÀttrade pÄ en vit rand, sen "Àggade" jag hela ikonen inför slutsteget, vaxningen! Man kan lacka eller vaxa en fÀrdigmÄlad ikon för att fÀrgerna ska hÄlla. De mÄlas ju i Àggtempera och blir lÀtt förstörda om de utsÀtts för fukt.
 
 
Åt medhavd lunch och gick till mĂ€ssan... och halkade sĂ„ illa pĂ„ gallret utanför kyrkan. KnĂ€ och hand tog stryk men ryggen klarade sig tackochlov! Det ser nĂ€stan ut som om nĂ„n bitit mig i knĂ€t 😂 men det Ă€r efter rĂ€nderna i gallret som jag kanade pĂ„. 
 

Efter personalmötet hade jag möte med chefen om vĂ„rens schema. Hastade dĂ€rifrĂ„n för att hĂ€mta hundar och fixa med dem innan fotvĂ„rden. Efter fotvĂ„rden hĂ€mtade jag en grej som ni ska fĂ„ se senare đŸ€—
 
IkvÀll har jag stickat klart en mössa till, Lunas tror jag...eller Novas? Nej, Lunas... och nu Àr John Blund hÀr!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0