Shop ’til u drop 😅

Maken och jag vaknade före sju imorse och låg och surrade lite. Insåg att i Sverige är ju klockan ett så det är ju inte konstigt att det inte gick att somna om. Om vi ska ta det svensk tid gick vi upp halv fem igårmorse, blev skjutsade till Arlanda till strax efter sju, planet till Düsseldorf gick halv tio och från Düsseldorf skulle det gått halv ett, men var försenat 40 minuter. Sen hängde vi över tio timmar i luften. Jag slog frivoliteter, det ska bli ett julhjärta, och såg film så tiden gick, om än långsamt...
 
 
Att komma ut från planet gick fort. Denna gång fanns vi med i "systemet" så efter att de fotat oss, tagit fingeravtryck och Janne sagt till security att vi kommit till Florida "to swim" fick vi passera, bagaget låg på bandet när vi kom ut från security så vi var ute på 20 minuter! Förra gången tog det timmar! Klockan var 18.00 (midnatt svensk tid) och vi försökte få kontakt med min kusin. Vartannat meddelande kom fram så de visste att vi hade kommit, men inte vilken gate och vi hade ingen aning om vart de tagit vägen. Vi hittade varandra efter 45 minuter. Så himla gött att vara framme. 22 grader och noooo stress!
 
"Vår" Airbus 330-300 har anlänt Ft Myers, Florida, i solnedgången 
 
Vi blev bjudna på hemlagad paj och surrade lite innan vi gick promenad med Coco. Så skönt för värkande ben att få igång lite blodcirkulation. Sen var det himlans skönt att gå och lägga sig typ halv tio (kl 03.30 svensk tid)
 
 
Idag har iallafall inte jag känt av nån jetlag. Vi gick upp vid åtta när vi insåg att min kusin var uppe, hennes man hade åkt till jobbet en timme tidigare. Vi drack kaffe vid poolen och gick sen ut med Coco innan vi åt frukost, oxå vid poolen.
 
 
Maken och jag har kommit hit med väldigt lite packning. Efter ett morgondopp i poolen åkte vi till Stein Mart för shopping. I minst tre timmar har vi provat kläder och jag har handlat för över 3000kr. Jag har knappt köpt några kläder alls sen sist vi var här. Jag gillar inte att shoppa men här är i Amerikat är det roligt! Det finns faktiskt riktigt roliga kläder som dessutom sitter snyggt på mig!
 
(Nej, jag ska inte ha den gula koftan med papegoj-tröjan)
 
Efter shoppingturen unnade vi oss en välbehövlig vila... förutom maken som insisterade på att installera en diskmaskin.
 
Ikväll åkte vi till Lowes för att köpa nån liten grej som saknades för att få igång diskmaskinen. Amerikat är ju inte riktigt som Sverige... rätt var det var där inne på varuhuset stegade ett äldre par förbi oss med en häst! En miniatyr-häst förvisso, och ett föl på fem månader, men fortfarande en häst! Och visst fick jag hälsa på sötisen 💕

 
Sen for vi vidare till Texas Roadhouse och åt blooming onion, road kill (hamburgare) och jag tog en sangria margaritha. Blooming onion har jag längtat efter och den var precis god som jag minns den för tre år sen 🥰
 
 
Sov gott världen 🌎

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0