13-timmars...

...om man räknar arbetsdag alltså. Men det har varit fina timmar. 
 
Började dagen kl 6.00. Stekte kantarellerna från igår och unnade mig en härlig frukost - kaffe och kantarellmackor!
 
 
Hundarna är ff dåliga i magarna, eller åtminstone nån av dem för det var återigen skithögar i badrummet när jag gick upp. Det är nåt konstigt för de brukar säga till! Men nu är det tredje dan i rad och ingen av dem verkar må dåligt, de är pigga bägge två. Men maken är ledig och håller dem hemma.
 
Jag åkte iallafall direkt till jobbet. Det var lite köigt men jag landade i Prästgården kl 8.15 och hann ställa iordning till ikonmålningen utan stress. 
 
Tycker den ser bättre ut på kort än i verkligheten... men ikoner växer ju fram...
 
Knallade ner till Pang’s och åt lunch ute med bevingat sällskap. Mysigt.
 
 
Hann lagom tillbaka till mässan, möte därefter och lite admin innan jag åkte på friskvård - massage. Då himla göttigt. Tillbaka i Prästgården kvart över fem och började med kaffekokning till nästa ikonmålargrupp. Det är inte ”min” grupp men jag hade lite tid över. Pratade lite med kollegan när hon kom och knallade sen ner till kyrkan för att ta meditationen istället för en sjuk kollega. En angenäm arbetsuppgift.
 
 
Gick tillbaka till Prästgården och var med resten av tiden i ikonmålargruppen.
 
Det blev några penseldrag till
 
Åkte hem 21.15 och tog vägen förbi McDonalds. Ikväll har jag stickat klart sockor No12.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0