Hästgos-söndag

Idag klev jag upp vid sju alldeles frivilligt! Mötte upp min barndomsvän och åkte iväg på utflykt till hästhagen. Jag var ju upp till henne ett par dagar i somras och fölvakade men det blev inget föl, inte då... men för två veckor sen kom han: vackra Lazaro!
 
 
Vi fotade massor förstås...
 
Systrarna och lilleman 💕
 
”Moster” och äldre föl
 
Efter nån timme åkte vi hem igen.
 
 
Hundarna fick en ordentlig skogspromenad och de kunde springa lösa. På svampromenaden igår funkade inte det. Jag höll på att kliva i färsk älgspillning när jag kom upp i skogen och strax efter brakade det till 15-20m längre bort. Jag vände och gick åt ett annat håll medan jag förde lite oväsen, sen vände jag tillbaka... men när vi gått 50 meter doftade det starkt av älg och jag vill inte träffa älg i skogen med mina pitbullwannabes! Är man ensam kan man kliva åt sidan men mina små söta älsklingar går ju till attack! 
 
 
Svampen hamnade på macka imorse efter jag fått veta att torkade gula kantareller kan bli beska.
 
Kvällen ägnas åt virkning...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0