En intressant lördag

Idag har jag suttit och monterat samt knypplat ett smalt band till för en snygg montering till en av knypplingarna, ett tips till er som knypplar.
 
Mönster: Sylvia Krapf. Utförandet av mig.
Först valde jag en rand i tyget på knyppeldynan som hade samma bredd som nederkanten på knypplingen, sen knypplade jag ett smalt band att sy fast i knypplingens överdel. På så sätt blir inramningen jämn och snygg. 

På förmiddagen kom ca 4 bilar till visning av grannens hus. Ska bli spännande att se vad vi får för nya grannar. 

 
Tillsammans planterade vi äntligen mina kryddor, men inte i pallkrage utan i balkonglådor. Förhoppningsvis blir de lätta att hålla efter 🌱 
 
Vädret har varit omväxlande minst sagt. Åska och ösregn, sen strålande sol... och så åska och regn igen. Tyvärr inga stora mängder, bara en skvätt nu och då. Tillbringade en stund i solstolen mellan skurarna, har glömt hur skönt det är 🌞 
 
 
Funderar på blomman och soduko... visst kan det bli snyggt med grön bakgrund 😃 Stensötan får det blå tyget.
 
 
Ikväll har vi badat tunna. Sen fick maken åka till jobbet. Han har beredskap och nåt är det som krånglar. Han tror att det varit ett åsknedslag som orsakat något. Han har tagit alla hundpromenader utom den sista eftersom han var tvungen att åka, så min hälsena har fått vila ❤️

Rådjuret står nästan varje kväll på gärdet och spanar in oss. Tänker på rådjuren i Ormkärr som jag kunde klappa på rumpan när jag gick till pendeln i slutet av -90talet. De var så vana vid mig, att jag kom varje morgon exakt samma tid, de brydde sig inte 🦌  
 
Ska sy lite till på Stensötan  (som ligger på det blå tyget) sen går jag och lägger mig.
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0