Gotland dag 1: Fårö

Sitter i solen på Ekevikens camping och försöker dra mig till minnes... vad hände egentligen? Inatt fick vi sova tre gånger 🤔 Vi åkte hemifrån strax efter kl 21 igårkväll, handlade i Södertälje och fortsatte till Nynäshamn. Där sov vi en stund på en parkering med väckarklockan satt på kl 1.00, då gick maken ut med hundarna medan jag låg kvar halvt medvetslös. Kl 2.15 avgick båten till Gotland och då låg vi i en egen kupé. 
 
Galet trött!
 
Kl 5.30 satt vi i husbilen igen och körde iland. Första stopp blev en magiskt vacker morgonpromenad på Södra hällarna.
 
 
På vägen upp mot Fårösund somnade jag, vaknade till när vi åkte över med 7-färjan och nästa gång var klockan halv 10. Maken hade kört och fixat så vi stod parkerade vid Holmudden och fyren på norra Fårö. Vi åt frukost, sen gav oss ut på upptäckfärd.
 
 
När vi njutit oss mätta på sol och hav gav vi oss av söderöver. Fikastopp på det välkända Sylvis döttrar. Det är inte svårt att förstå att det är välbesökt. Underbara bakverk 🧁 
 
Kolapaj med nötter och brownie med kolatopping
 
Nästa stopp blev Fårö kyrka där Ingmar och Ingrid Bergman är begravda.

 
Vi fortsatte mot Langhammars raukområde där vi strosade runt en stund.
 
 
 Vi körde ner till Helgumannen, ett gammalt fiskeläge...
 
 
...samt Digerhuvud, raukområden... men vi orkade inte upptäcka mer. Vi styrde kosan mot Ekevikens camping. Maken fick vila sig medan jag ansträngde mig till max och kokade nakki 😋

 
Till sist ikväll, en vovvarnad i naturreservatet Ullahau. en hästskoformad sanddyn...
 
Fullt av plastankor... vad är det?
 
 
... promenaden i sanden tog på min ömma kropp. Det räcker nog med äventyr idag 🥰
 
 
Bloggtillägg kl 21.40... det blev en liten promenad för att se solnedgången i Östersjön 🌅 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0