Fredagen den 20:e

Det känns lika konstigt varje gång man kommer hem efter en resa, tycker jag. Imorse satt vi i Vamlingbo på Storsudret och åt frukost med utsikt över en åker…

(null)

… nu sitter vi och tittar på tv för första gången på över tre veckor. För en vecka sen tänkte jag samma sak, sista dan på sjön började vid Drottningholm och slutade hemma, men utan tv den gången. Avstånden gör nåt med mig… Sen hände det nåt med sommaren oxå. För en vecka sen hade vi sommarvärme när vi kom hem från sjön. När vi åkte till Gotland på lördagen blåste den 18 sekundmeter och våghöjden låg på 1,5-2 meter. Badtempen sjönk från 20 grader till 12 på en gång, och ikväll har vi 11 grader utanför fönstret.

(null)
Hästarna har tagit vindskydd bakom kvarnen

(null)
Äldsta dottern ringde och jag fick prata med Ragnar. Oj, vad han lyssnade intensivt ❤️

Men hursomhelst. Hemresan gick bra. Efter frukost gick vi in till våra vänner och sa hejdå. Vi kanske ska ses i vinter igen 😃 Vi körde raka vägen upp till Visby och rastade hundarna vid Södra Hällarna. Det är så rasande vackert att gå där 🥰

(null)

(null)

(null)

(null)

Överfarten gick fort. Vi visste att moster skulle åka samma båt som oss, men att hon skulle sitta snett framför visste vi inte. Jag satt och pratade med henne under hela överfarten. Så himla spännande att få prata diakoni med en så otroligt kompetent och spännande person ❤️

Vi rastade hundarna i Nynäshamn och åkte sen direkt hem. Vi har plockat ur husbilen och jag har diskat upp morgonens disk samt satt på första tvätten. Nu ska jag landa och ladda i helgen inför nästa vecka. Ett nytt spännande jobb väntar…

(null)

☮️ Peace, over änd out ✝️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0