Sola å bada 🎶😎

Vi startade vår dag på taket vid poolen och stannade där halva dan. Både maken och jag kom i det 17-gradiga vattnet när vi blivit tillräckligt uppvärmda. Jag läste ut Stina Wollter braiga bok "Kring denna kropp" 📖 Den är en så bra ögonöppnare när det kommer till vårt patriarkala samhälle. Det finns inget manshat i den, bara kärlek till kvinnan och kroppen. Heja Stina 💪

(null)

Inspirerad av hennes kvinnostyrka skickade jag ett meil till en journalist. Idag finns en artikel i DN om Herrklubben som jag startade med en manlig kollega. Jag kan tyvärr inte läsa den (den är låst, men jag hoppas kunna öppna den när jag kommer hem) men jag vet att mitt namn inte nämns och jag vet att den kommer ut i papperstidningen imorgon. Det bara for i mig att jag är trött på att alltid hamna i andra hand, den här Herrklubben är jag mamma till! Jag och en av herrarna planerade den, jag och en präst drog igång den, jag var med till strax innan jag slutade, jag är trött på att hamna i bakvattnet! Jag fick svar från journalisten efter ett par timmar. Ett trevligt svar att fokus låg på herrarnas berättelser och inget om hur det startade mer än att kyrkan dragit igång den. Nu försöker jag låta bli att känna mig dum och förmäten… men jag har så många dåliga erfarenheter av att vara kvinna! Bara detta exempel är typiskt: jag står upp för mig själv, sen skäms jag 😔

(null)
Så här fint skrev min kollega, och så här fint hade vi det, och så här bra är det fortfarande 💞

Vi gick ner till närmsta glasseria och tog tre kulor var, sen gick vi över gatan till stranden där vi tillbringade eftermiddagen.

(null)
 
När solen stekt oss lagom röda gick vi upp på rummet och duschade lavasanden av oss, sen gick vi ut på jakt. 

(null)
Denna vackra varelse bor i rabatten utanför vår hotellkorridor. Vi har sett den, hört den och nu fångat den på bild 📸 

Det blev friterade bäbisbläckfiskar för maken och en kyckling Cordon Blue för mig. Efter att ha svalt en halv tand i tron att den var en frasig pommes gav jag f-n i pommes friten 🦷 Hur lurad får man bli? 🐑 

(null)

Vi gick långsamt hemåt. Proppmätta. Solen försvann i ett moln. Alla balkongdörrar är öppna och vi njuter havsbrisen. 

Livet är gott trots tillkortakommanden och trasiga tänder
💞

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0