Com Chien Trung 🍚

Supersoftaste söndagen. Vi har suttit vid tvn hela dagen, mixtrat med luftvÀrmepumpen och tÀnt mÀngder med vÀrmeljus. Det har varit svinkallt ute och knappt 17 grader inne, men vi fick ordning pÄ pumpen tillslut och vÀrmen ligger nu runt 20 grader. Varmt och skönt. 
 
Maken har tagit alla promenader idag utom sista svÀngen. Jag har varit fullt koncentrerad pÄ ett nytt sÀtt att sticka sockor pÄ... eller rÀttare sagt hÀlen. Har lÀrt mig lite nytt dÀr.

 
Sista dagen i vietnamesiska veckan bjöd pÄ Com Chien Trung, stekt ris. Det var gott och detta enkla grundrecept kan nog varieras i det oÀndliga. Min variant idag:
 
Jag stekte upp jÀtterÀkor i olja, salt, peppar och slog över ca 4 dl kokt jasminris och lÀt steka nÄgra minuter innan jag slog över Àggblandningen bestÄende av 
3 Àgg
3 vitlöksklyftor 
1/2 socker
1/2 salt
1/2 svartpeppar
2 tsk fisksÄs
Till sist la jag i 2 tÀrnade avocado och cashewnötter.
 
 
Maken och hundarna sover sen timmar tillbaka, dax för mig oxĂ„ att krypa i koj đŸ™‹â€â™€ïž

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0