Husbilslogg 3: Medelpad

Kom att tänka på en lite "festlig" incident som inträffade igår vid Skärså Rökeri. Det var två flickor i 7-8 årsåldern som kom springandes och frågade om de fick klappa hundarna. Rambo går ju bra men Janne gick iväg med Rambo och jag berättade om Bamses smärtor över rygg och njurar. Så hämtade de lite vatten åt hundarna innan vi sa hejdå och gick och köpte våra pepparlaxmackor. När vi ätit klart gick jag runt rökeriet och fotade utsikten. Där satt en kvinna med två toy-pudlar, en svart och en vit. Flickorna kom dit med en vuxen kvinna och hade uppenbarligen frågat om de fick gå ut med de söta små pudlarna, men jag hörde hur kvinnan ganska ilsket berättade om oansvariga barn och hon visste nån hund som blivit ihjälbiten när barn varit ute och gått med den ... bla bla bla. Jag har inga problem att förstå hennes oro, men jag förstod inte uppläxningen, det är väl bara att säga nej? Jag passerade dem och efter ett femtontal meter säger maken: Vi har fått en hund till 🐕‍🦺 Och mycket riktigt, en liten svart toy-pudel knallade efter våra hundar, som i ett litet led. Då fick Rambo syn på honom och gav honom en utskällning varpå kvinnan fick syn på vad som hänt och fick en väldig fart för att fånga in rymlingen. Hon var så upptagen av att berätta för flickorna om oansvariga barn så hon hade inte märkt att hennes lilla juvel glidit ut sitt koppel och följt efter oss. Lite galg-humoristiskt är det, tycker jag 😅 

Färden går norrut
längs vår svenska Jungfrukust 
Husbilssemester❣️
 
Vi gav oss av norröver längs Jungfrukusten. Första stopp blev Mellanfjärden. Vi trodde vi skulle kunna bada där men det var alldeles för stenigt. Men vi stannade en liten stund för det var så fint.
 
 
Vi fortsatte en bit och stannade för att fika vid en tjärn full av trollsländor.
 

Gick en sväng längs vägen med hundarna och hittade Fläcknycklar, en av våra svenska orkidéer, i diket.
 
 
Nästa anhalt blev Lörudden, ett fiskeläge vid Östersjön.
 
 
Inatt sover vi på Bergafjärdens camping. Vi har gått promenad och hundarna har fått bada vid hundbadet som är lika långgrunt som människobadet.
 
 
Vi har ätit gott, chilirökt lax med romsås från Skärså rökeri på tunnbröd med bigarråer till 🍒 Mumma 😋
 
 
... och glass 🍨 
 
 
Ikväll har maken och jag badat i det varma havet. Den långgrunda viken ger temperaturer på över 25 grader. Nu sitter vi ute och gottar oss en stund 🦜
 
 
🌲 Godnatt världen 💦 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0