Husbilslogg 5: Tre i Topp

Topp 1:
Tänk så fantastiskt 
att få ta sitt morgondopp
i Bottenhavet
 
Jag höll på med frukosten när maken kom in efter morgonvovvenaden och föreslog ett morgondopp. Jag stängde av vattenkokaren och ställde in pålägget i kylen igen. Så underbart skönt att få vederkvicka både kropp och själ i böljan den silvergrå 😃 
 
Bakom mig ser man rakt ut i Bottenhavet 
 
Skuleberget i bakgrunden 
 
Topp 2:
Vi tog linbanan
upp till Skulebergets topp
och njöt utsikten

Efter frukost åkte vi iväg och chansade lite på linbanan på andra sidan berget. Den invigdes förra tisdagen (29/6). Den var öppen, det var ingen kö, den kostade bara 180kr t/r och det var molnigt. Vi kunde alltså lämna djuren i bilen och åka upp. Sååå vackert. Och kul att kika ner på campingen vi sovit inatt och där vi morgonbadat i viken.
 
Världens högsta kustlinje!
 

Vi stannade till och fikade strax norr om Sundsvall...
 
 
... och strax söder om Sundsvall fick vi se nåt som jag aldrig trott jag skulle få se. Det gick så fort att jag inte hann fotografera.
 
Topp 3:
Plötsligt händer det‼️
En brunbjörn springer så kvickt 
över E4n
 
Inatt sover vi på Mellanfjärdens camping.
 
 
Vi har varit ute och gått lite, maken har bläddrat på telefonen och jag har pysslat med mina pärlor. Han tog kvällspromenaden själv ikväll för jag är så trött 🥱 
 
🍃🌺🍃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0