Husbilslogg 9: Vägen hem

Mitt i naturen
Jag vaknar efter midnatt 
av råbockens skall
 
En mysig förmiddag. Maken tog morgonpromenaden och jag fixade morgonsysslorna. Vi fikade på kusinens gårdsplan utanför husbilen, sen gick vi och badade - maken och jag, kusinen och hennes man plus deras mellanson, vår yngsta dotter och hennes kille. Kusinens mellanson är sjuksköterska och nybliven pappa och det kändes så naturligt att ligga i saltvattnet och prata förlossningar och akutsjukvård med denna unga man i 30-årsåldern 😃
 
 
Solvarma klippor
svalkande dopp i salt hav
Sommaren som bäst
 
När ungdomarna gått hem igen ville Rambo bada. Han var så himla söt och stolt när han ömsom simmade ut, ömsom från land kunde hämta sina troféer - pinnar i olika storlekar och tångruskor och la på hög i gräset.
 
 
Vi skulle egentligen åkt via Ljusterö för att träffa makens mamma och moster men mostern hade blivit dålig så vi blev uppbjudna till mina föräldrar då dottern och hennes kille skulle dit på lunch. När vi kom dit hade min pappa blivit dålig i värmen och fick vila sig igenom lunchen, men han blev bättre sen efter att jag kokat vätskeersättning och han fått i sig lite glass. Vi umgicks ett par timmar till med min kusin och hennes familj innan vi packade ihop oss och gav oss av. Vi körde dotra och måg till Danderyd varifrån de tog kommunalsnöret hem, vi landade hemma halv åtta och delade på sysslorna. Maken tog ut hundarna medan jag lagade middag, sen turades vi om att packa ur husbilen. 
 
Känns konstigt att semestern är slut för denna period... Förra sommaren kändes så lång. Glott på onödig tv och tackat grannen för hus/blomvakteriet, inatt har jag hämtat en veckas post, endast reklam 🥱
 
Sörmlands sommarnatt
blir aldrig nånsin helt svart
Säger ba: Älskart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0