Ställplats: Vadstena

Efter den magiska nattpromenaden igår blev det en jobbig natt. Bamse mådde inte så bra, han flåsade och bet sig men efter att ha plockat bort två mini-fästingar och gett honom vatten slutade han bita sig i pälsen vid höften och jag låg och kliade honom till han kom till ro. Klockan var en bra bit över två när jag äntligen somnade 🕝 Klockan sju väcktes vi av ett fasligt oljud när de började jobba med grävmaskin och padda i båtklubben som även har ställplatser för husbil 🕖 Det plattade marken och det kommer säkert bli jättefint till sommarens gäster, men jag var inte jätteglad... men jag blev glad igen när jag och maken gick morgonpromenad vid nio med utsikt över ett platt stilla Vättern 🕘  
 
Klosterkyrkan och Rödtornet

Jag gick i vattnet till knäna. Iskallt var bara förnamnet! 🥶 Vättern är en förkastningssjö och blir aldrig riktigt varm.
 
När vi kom tillbaka framåt tio var maskinerna klara med det som lät värst så frukosten fick vi i lugn och ro. Eller ja, nästan... så lugn och ro man kan ha det med en kelsjuk goja och en hund som svälter ihjäl om han inte får min müsli 😜
 
 
På förmiddagen knallade vi in till Rådhustorget och pratade bok med Svenska Spetsars butik. De tar in 25 ex av min bok. Jag lämnade de böcker jag hade med mig och på eftermiddagen gick vi tillbaka med resten. Då hade de redan skyltat boken i fönstret 😃 Så kul ‼️
 
Svenska Spetsars butik ligger i Rådhusets byggnad
 
Spetsen Bellmansudden tryckt i keramik. Kunde inte låta bli att köpa det vackra smycket 😃
 
Slottet
 
Vi köpte lite gotta till kaffet 😋
 
Älskar denna! Det är avrinningsgaller längs hela gågatan. Förlagan heter "Blåsippan" och är en spets från Elsa Petersons spetsaffär, en av mina favoritspetsar ❤️
 
Ikväll har vi suttit i solen och ätit köttfärssåsen jag lagade i förrgår. Vi tog en sväng ut på piren på kvällskvisten...
 
Nej, de var inte samarbetsvilliga när jag ville ha en fin bild på dem med slottet och båthamnen i bakgrunden 😝

Trots att vi var bra möra gick vi iväg och tittade på solnedgången. Solnedgångarna i Vadstena kan vara sjukt vackra 🤩
 
 
Men nu återstår bara:
 
🥰 Godnatt världen 🥰

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0