Kan man knyppla ett äpple? 🍎

Varje morgon brukar jag ta nån minut att spana in fågelbordet och vilka pippisar som kommit för frukost 👀 Idag hade vi gäster av de lite udda slaget - två kråkor och en katt 🐈  Vi har en del kråkfåglar häromkring, korpen är den jag ser mest, men sällan ser man dem vid fågelbordet och det var första gången jag såg kråkor i dispyt med en katt  på tomten 🐈 Katten har jag inte heller sett förut, den såg ung ut. Vi har haft några råbarkade vildkatter som strövat runt, men det var ett tag sen jag såg dem nu 🐈‍⬛ 🐈Så snart de försvunnit kom ännu en välkommen gäst - en steglits! Första gången jag ser en i år ❤️
 
Bild från ett tidigare år
 
Förutom en längre promenad har jag i princip bara knypplat på ett äpple. Blev inte alls nöjd... men jag har några piff-idéer som jag ser om jag kan genomföra imorgon...
 
Jag har ritat av ett äpple lite för verklighetstroget 🍎 Jag borde rundat till det för att likna ett äpple mer i den stiliserade formen 🍎
 
Efter middan tog jag upp stickorna. Lilla My börjar ta form...
 

Till sist vill jag visa julklappen jag fick från mitt äldsta barnbarn igår. Lite sent men det kan bli så i Covid-tider.
 
Hon har gjort den själv 🥰

Nu så ska jag lägga ner stickorna för ikväll 🧶 
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0