Lördag (italienska köttbollar)

Efter morgonbestyren satte jag mig att sy Williams gardiner 🧵 medan maken fixade badtunnan 💦 
 
 
När maken gått ut andranaden åkte vi på "turné". Maken skulle lämna tillbaka en lånebil till en arbetskollega, hämta däck på jobbet, sen skulle vi via sonen och hämta makens fixade bil, lämna däck och ta hem andra.

Älskar att köra bil när jag slipper motorvägen 🚙 
 
Jag kom hem efter fyra timmar, tog ut hundarna i en makalös solnedgång och började med maten.
 
 
Maken kom hem ytterligare en timme senare och då puttrade de italienska köttbollarna på spisen.
 
Jag hade nötfärs och gul lök istället för blandfärs och bananschalottenlök och det gick precis lika bra. Det blev jättegott och denna rätt kommer vi definitivt göra igen.
 
 
"Min" italienska vecka har blivit lite "rörig", inte alls så fokuserad som den vietnamesiska vi hade i januari, men jag fortsätter tills jag lagat de rätter jag tänkt för att bekanta mig med det italienska köket 🇮🇹 Min yngsta dotter har kört stenhårt men min äldsta dotter har fått avbryta då familjen ligger sjuka i covid. Det blir inte alltid som man tänkt...

Kvällen avslutades med ett par timmar i badtunnan. När maken gått in drog jag ut kontakten till ljusslingan och njöt av nattens alla stjärnor. Magiskt! När jag gick in hade han tagit ut hundarna och när han kom hem igen sov jag som en gris 🐷 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0